Prijsuitreiking seizoen 2022

Maandag, 31 oktober 2022

HSV Het Geduld kan dit jaar het seizoen mooi afsluiten Marc Spierings en Raf van der Bruggen wederom kampioen van HSV Het Geduld

HSV Het Geduld kan dit jaar het seizoen mooi afsluiten

Marc Spierings en Raf van der Bruggen wederom kampioen van HSV Het Geduld.

Zondag 30 oktober hebben we het seizoen afgesloten met een prachtig najaarszonnetje. Het was een van de mooiste dagen eind oktober. We hebben met ruim 30 personen het koningsvis seizoen afgesloten.
In mei zijn we gestart met 2 uitwisselingen met Gemert die we helaas nipt zijn verloren. Daarna zijn we gestart met de koningswedstrijden, de eerste wedstrijd aan het kanaal. Zelfs hebben we vanwege blauwalg een extra wedstrijd op het kanaal moeten vissen. Een extra handicap voor velen. Het verplaatsen van de wedstrijden naar de ochtend is over het algemeen goed bevallen.
Net als vorig jaar was er een onbetwiste jeugdkampioen Raf van der Bruggen. Bij de senioren was ook Marc Spierings goed op dreef. Alleen tot het laatste toe moest hij strijd leveren met Peter Beerens en uiteindelijk Toon Jansen waar het aankwam op de laatste wedstrijd. Zowel Raf als Marc zijn beiden voor de derde keer kampioen.

De koppelbokaal met wisselbeker ging naar Wim Wich en Bart Beerens. Door omstandigheden waren beiden niet aanwezig om de prijs in ontvangst te nemen. De prijs voor de schrokker (het gemiddelde van aantal vissen en totaal gewicht) ging naar de nr.1 van de competitie Marc Spierings hij ving 246 vissen met een gewicht van 24,5 kilo.

Na het uitreiken van de bekers door Peter Beerens en het woordje van de voorzitter Hugo van Schijndel, konden wij nog even nagenieten van een lekker buffet wat voor ons weer werd klaargezet. Hierna kon iedereen weer huiswaarts met de gedachte dat we volgend jaar weer fanatiek kunnen gaan vissen.

Eindstand seizoen 2022

Koningsvissen

1 Marc Spierings                                     378 punten
2 Toon Jansen                                         367 punten
3. Peter Beerens                                     347 punten

Koppelwedstrijd
1. Wim Wich - Bart Beerens                   102 punten
 2. Geert Kremers - Henk van de Vegt     94 punten
3. Peter Vogels - Gerard van Stiphout     90 punten.

Schrokker
1. Marc Spierings                               246 vissen   24,5 kilo