Nieuwsbriefke

Donderdag, 19 september 2024

Nieuwsbriefke van onze secretaris

Een lang verhaal maar toch iets om eens goed door te lezen.

Helaas, toen we zaterdagmorgen om 07:00 uur op de vijver kwamen voor een wedstrijd zagen we dat vandalen hebben geprobeerd in te breken in de schuilhut. Vrijdagavond om 19:00 uur was er nog niks aan de hand. Opvallend is dat enkele dagen ervoor 2 goeduitziende meisjes al enkele keren aan verschillende vissers hadden gevraagd wat er in die schuilhut lag opgeslagen. Misschien heeft iemand ze gezien en kan een goede beschrijving geven, de laatste keer dat ze geweest zijn was er ook een mannelijk persoon bij hun. Nadere informatie is welkom., mag ook anoniem bij mij gemeld worden.

De schade is behoorlijk: deuren vernield, verlichting buitenzijde vernield, kozijnen en ijzeren luiken beschadigd, kortom weer veel werk voor de vrijwilligers. Deze zaak is aangemeld bij de politie die onderzoek doet.

Over vrijwilligers gesproken, ik heb rondgemaild dat we op zoek zijn naar vrijwilligers onder de leden om op 28 september, ’s morgens een paar uurtjes te helpen om de zwakke plekken in de oevers te verstevigen met de klei die al een aantal weken op de vijver ligt.
Helaas, tot op heden heeft zich nog geen enkel lid gemeld om te komen helpen, ik snap er niks van.

3 Rabo Club Support,

Voor degenen die nog niet op ons gestemd hebben: graag alsnog doen, niet vergeten, we kunnen dit sponsorgeld heel goed gebruiken, alvast bedankt.

Landelijke Lijst van Viswateren.

Dit boekje vermeldt op de kaft dat het geldig is tot eind 2024. Nu heeft Sportvisserij Nederland besloten, om kosten te besparen, dat je dit boekje moet bewaren tot eind 2025, samen met de nieuwe Vispas krijg je een aanvullingslijst voor 2025.

Dit is dus alleen voor leden die een boekje krijgen, degenen die de Lijst op de App hebben op de telefoon krijgen automatisch de laatste versie te zien als ze de site bezoeken, die hoeven dus helemaal niks te doen.

Contributieverhoging.

Het was de bedoeling om de contributie te verhogen met € 2,50 voor het lidmaatschap 2025. Deze verhoging gaat niet door.

Tijdens de ALV die gehouden wordt begin 2025 wordt dit voorstel eerst nog besproken met de leden.

Nacht-koppel-karperwedstrijd jeugd van 11 tot 17 jaar

Op 5 op 6 oktober, inclusief de nacht

Na een tiental jaren deze wedstrijden niet meer georganiseerd te hebben zijn er enkele jongeren die destijds meededen nu opgestaan en gaan dit evenement zelf regelen, heel mooi ! Toch weer een vervolg.

Nadere informatie hierover vind je op onderstaande link.

Let wel, wacht niet te lang, er zijn maar 5 stekken beschikbaar, 3 koppels hebben zich al aangemeld, dus nog plaats voor 2 koppels.

Ad van der Zanden

Secretaris HSV Het Geduld