Karperkoppelwedstrijd

Woensdag, 16 oktober 2024

Karper koppelwedstrijd jeugd van11 t/m 17 jaar op 5 oktober

Karper koppelwedstrijd jeugd van11 t/m 17 jaar

Na 8 jaar werd er weer voor de jeugd een karper koppelwedstrijd georganiseerd. Jop Janssen en Christian Vogels hadden dit op zich genomen omdat de jeugd toch de toekomst is.
5 oktober jl. werden de jongens opgewacht bij de vijver van H.S.V. het geduld. Zij stelde de vijver ter beschikking voor ons om van 5 oktober 14.00 uur t/m 6 oktober 14.00 uur de jeugd karper koppelwedstrijd te houden. We mochten hier alles gebruiken, de gevulde koelkast, wc en de lieghut.
Toen alle jongens aanwezig waren werd er geloot op welke stek de koppels kwamen te zitten. Na wat huisregels mee te hebben gegeven mochten de jongens al vast hun tent en hengels in orde maken voor de wedstrijd. Sponsor PCT had speciaal voor de jongens 2 smaken bolies van 2 keer 1 kilo gemaakt waarbij de organisatie had besloten om daar mee te gaan vissen, wat natuurlijk niet iedereen leuk vond. Maar om deze manier had iedereen hetzelfde voer en dezelfde kansen. Hier werd ook streng op gecontroleerd want valsspelen was géén prijs. Bakker Bart uit Helmond had mooie emmers gesponseerd waar de bolies in gedaan konden worden. Nadat de sirene had geklonken mochten ze beginnen met vissen. Ze hadden er allemaal veel plezier in. Sponsor Erik Engeland had de jongens en de organisatie voorzien van een heerlijk broodje met iets warms erop in de avond.
Naarmate de tijd verstreek maakte de organisatie zich wel een klein beetje zorgen, want er werd geen vis gevangen. Het duurde tot middennacht voordat de eerste vis geland werd. Bas Crommentuijn was het die de eerste vis ving en dit was een kruiskarper van 2 kilo. Naarmate de nacht verstreek werden er ook meer vissen gevangen. Zo ving Raf van der Bruggen een schitterende schubkarper van maar liefst 13,5 kilo, wat achteraf ook de zwaarste gevangen vis bleek te zijn in de wedstrijd. Toen de ochtend zonnestralen doorkwamen begon de vangst op te lopen. Helaas waren er nog 2 koppels die nog niets hadden gevangen. Benk Gruijters en Jace van Engeland waren z’n koppel, maar na veel pech te hebben gehad met lijnbreuken begon het geluk zich tot hen te keren want in de korte tijd daarna vingen ze maar liefst nog 3 vissen. Jace van Engeland had een nieuw persoonlijk record want hij ving een vis van 8.9 kilo zijn persoonlijk record stond op 8,3 kilo. Benk ving 2 schubkarpers, 1 van 9,4 kilo en 1 van maar liefst 11.2 kilo. De spanning was te snijden tussen 2 koppels Jace en Benk en Raf en Tim. We visten voor de meeste kilo’s en deze 2 koppels gingen nek aan nek hiervoor. Alleen Case en Coen hadden nog niets gevangen, maar een paar uur voor het einde ving Case ook een vis van 3 kilo en waren hierdoor ook van de nul af.
Toen zondag stipt om 14.00 uur de sirene ging was de wedstrijd afgelopen. Toen was het de taak van de organisatie om uit te rekenen wie er gewonnen had. In totaal werden er 11 kapers gevangen die samen het gewicht van 74 kilo hadden.
Sponsor Mark Geurts had een vis tas en 3 hengels gesponsord, deze gingen naar de eerste en de zwaarste vis die gevangen werden. De organisatie had een mooie beker laten maken als aandenken van deze mooie dag. Hengelsport Helmond had voor alle jongens een waardebon geschonken om te besteden bij hun in de winkel. Sponsor Joost van den Elsen had voor de hoofdprijs gezorgd, een waardebon van Hegelsport Helmond voor de winnaars. Sponsor Erik Verbakel had een mooie tent ter beschikking gesteld voor de organisatie.

De prijzen waren als volgt verdeeld:
•1ste vis die gevangen werd was door Bas Crommentuijn en won hiermee de vis tas.
•De zwaarste vis die was gevangen door Raf van der Bruggen en won hiermee 3 vishengels.
•1ste plaats Benk Gruijters en Jace van Engeland met 29.5 kilo vis
•2de plaats Tim Beniers en Raf van der bruggen met 27.3 kilo vis
•3de plaats Julian van Houtum en Bas Crommentuijn met 12 kilo vis
•4de plaats Case van den Elsen en Coen Vogels met 5.2 kilo vis.

Namens de organisatie bedankt voor het fijne weekend en wellicht tot volgend jaar.
Jop Janssen en Christian Vogels

Mede mogelijk gemaakt door deze geweldige sponsoren:
Erik Verbakel – Erik Engeland – Joost van den Elsen – PCT – Mark Geurts – Hengelsport Helmond – Bakker Bart Helmond – H.S.V. het Geduld.

Bekijk ook het fotoalbum klik hier.